Produkcja, regeneracja i naprawa wałów napędowych

  • Naprawa
  • Etapy regeneracji
  • Okres regeneracji
  • Koszt

Naprawa wałów napędowych

Zajmujemy się kompleksową regeneracją stalowych wałów napędowych. W naszym zakładzie wykonujemy między innymi:

  • skracanie / wydłużanie wałów
  • osiowanie / prostowanie wałów
  • wymianę przegubów homokinetycznych
  • wymianę krzyżaków zabezpieczanych wewnętrznie / zewnętrznie
  • zagniatanie krzyżaków
  • wyważanie dynamiczne za pomocą wyważarki Schenck
  • przeróbki wałów nierozbieralnych na rozbieralne

Nasz serwis mieści się w Małopolsce ok. 5 km od Krakowa, ale obsługujemy klientów z całego kraju oraz z zagranicy.

Regeneracja wału napędowego – etapy

1

Dostarczasz do nas zdemontowany wał napędowy.

2

Precyzyjnie sprawdzamy stan techniczny wału i jasno wyjaśniamy, co wymaga naprawy.

3

Robimy szczegółową wycenę i przesyłamy ci do akceptacji.

4

Akceptujesz wycenę, ustalamy też termin odbioru napędu i formę płatności.

5

Odbierasz wał napędowy razem z dokumentacją z wyważenia dynamicznego.

Każdy układ napędowy traktujemy indywidualnie, więc przed regeneracją przeprowadzamy dokładną weryfikację jego stanu. Wał napędowy jest elementem wirującym, w związku z tym musi być on zregenerowany kompleksowo, zgodnie ze sztuką. Samo wyważenie wału przy pozostawieniu wadliwych bądź zużytych części nie wyeliminuje wibracji w samochodzie.

Kiedy konieczna jest regeneracja wałów stalowych?

Wał napędowy powinien zostać jak najszybciej sprawdzony, jeśli podczas jazdy pojawiają się drgania, wibracje i hałas. Przy założeniu, że samochód jest oryginalny (bez przeróbek) i geometria / osiowość położenia skrzyni względem dyferencjału nie jest zachwiana, rozróżniamy dwa przypadki wibracji:

1

Wibracje na samochodzie w przypadku stosunkowo nowego, oryginalnego wału napędowego o przebiegu do 5000 km.

Elementy składowe wału napędowego nie są zużyte i wymagają jedynie drobnych korekt usztywniających przesunięcie osi. W takim przypadku wyważenie dynamiczne ma sens i niweluje wibracje na samochodzie.

2

Wibracja na samochodzie z wysokim przebiegiem / zużytym wałem.

Samo wyważenie dynamiczne zużytego elementu wirującego nie przyniesie pożądanego efektu, gdyż wadliwe elementy składowe wciąż pozostają uszkodzone / wyluzowane i nie trzymają napędu w osi. Można to porównać do napompowania przebitej opony powietrzem, które po chwili się ulatnia. Istotne jest zatem prawidłowa naprawa wału napędowego zakończona wyważeniem dynamicznym.

Wały napędowe drgają w krótkim zakresie prędkości, czyli na przykładowych odcinkach 50-60 km/h, 60-70 km/h lub 100-110 km/h. Wibracje w samochodzie powyżej 140 km/h najczęściej są spowodowane brakiem poprawnego wyważenia kół.

W przypadku niedostępnych wysokiej jakości przegubów homokinetycznych do niektórych wałów napędowych zajmujemy się kompleksową przeróbką napędów. W celu zastosowania przegubu GKN wykonujemy specjalne kryzy redukcyjne umożliwiające zastosowanie przegubów homokinetycznych o wysokiej wytrzymałości.

W przypadku napędów nierozbieralnych, uniemożliwiających wymianę podpory, wykonujemy przeróbkę napędu na rozbieralny. Stosujemy sprawdzone rozwiązania, które umożliwiają bezproblemowy oraz łatwy sposób demontażu i montażu podpory wału napędowego. Nierozbieralny węzeł podporowy zastępujemy złączem pośrednim, podporą, krzyżakiem oraz kompensacją, umożliwiająca wydłużanie/skracanie napędu podczas jego pracy.

Ile kosztuje regeneracja wału napędowego?

Koszt naprawy wału jest uzależniony od wielu czynników, dlatego prosimy o kontakt – przybliżoną cenę podamy po omówieniu szczegółów.

Skontaktuj się z nami

Masz pytania? Porozmawiajmy

ul. Bazaltowa 8,
32-087 Garlica Murowana
(gmina Zielonki)

Trasa dojazdu

    Skorzystaj z formularza