• Usługi
  • Etapy regeneracji
  • Skąd biorą się wibracje w samochodach

Usługi

Firma Krawczyk Steel & Carbon Driveshafts zajmuje się kompleksową regeneracją oraz produkcją wałów napędowych. W naszym zakładzie zajmujemy się między innymi:

  • skracaniem/wydłużaniem wałów
  • osiowaniem/prostowaniem wałów
  • wymianą przegubów homokinetycznych
  • wymianą krzyżaków zabezpieczanych wewnętrznie/zewnętrznie
  • zagniataniem krzyżaków
  • wyważaniem dynamicznym za pomocą wyważarki Schenck
  • przeróbka wałów nierozbieralnych na rozbieralne

Etapy regeneracji wału napędowego

1

Dostarczenie zdemontowanego wału napędowego do zakładu.

2

Precyzyjne sprawdzenie stanu technicznego wału i wytłumaczenie klientowi co wymaga naprawy.

3

Wykonanie szczegółowej wyceny i przesłanie do akceptacji klienta.

4

Akceptacja wyceny wraz z ustaleniem terminu odbioru i formy płatności.

5

Odbiór wykonanego napędu wraz z dokumentacją z wyważenia dynamicznego.

Każdy układ napędowy traktujemy indywidualnie, więc przed regeneracją przeprowadzamy dokładną weryfikację jego stanu. Wał pędny jest elementem wirującym, w związku z tym musi on być zregenerowany kompleksowo, zgodnie ze sztuką. Samo wyważenie wału przy wadliwych/zużytych częściach nie wyeliminuje wibracji w samochodzie.

Skąd biorą się wibracje w samochodach?

Przy założeniu, że samochód jest oryginalny (bez przeróbek) i geometria/osiowość położenia skrzyni względem dyferencjału nie jest zachwiana, rozróżniamy dwa przypadki wibracji:

1

Wibracje na samochodzie w przypadku stosunkowo nowego, oryginalnego wału napędowego o przebiegu do 5000km.

Elementy składowe wału napędowego nie są zużyte i wymagają jedynie drobnych korekt usztywniających przesunięcie osi. W takim przypadku wyważenie dynamiczne ma sens i niweluje wibracje na samochodzie.

2

Wibracja na samochodzie z wysokim przebiegiem/zużytym wałem.

Samo wyważenie dynamiczne zużytego elementu wirującego nie przyniesie pożądanego efektu, gdyż wadliwe elementy składowe wciąż pozostają uszkodzone/wyluzowane i nie trzymają napędu w osi. Można to porównać do napompowania przebitej opony powietrzem, które po chwili się ulatnia. Istotne jest zatem prawidłowa naprawa zakończona wyważeniem dynamicznym.

Wały napędowe drgają w krótkim zakresie prędkości, czyli na przykładowych odcinkach 50-60 km/h, 60-70 km/h lub 100-110 km/h. Wibracje w samochodzie powyżej 140 km/h najczęściej są spowodowane brakiem poprawnego wyważenia kół.

W przypadku niedostępnych wysokiej jakości przegubów homokinetycznych do niektórych wałów napędowych zajmujemy się kompleksową przeróbką napędów. W celu zastosowania przegubu GKN wykonujemy specjalne kryzy redukcyjne umożliwiające zastosowanie przegubów homokinetycznych
o wysokiej wytrzymałości.

W przypadku napędów nierozbieralnych uniemożliwiających wymianę podpory wykonujemy przeróbkę napędu na rozbieralny. Stosujemy sprawdzone rozwiązania stosowane przez nas w napędach, które umożliwiają bezproblemowy oraz łatwy sposób demontażu i montażu podpory wału napędowego. Nierozbieralny węzeł podporowy zastępujemy złączem pośrednim, podporą, krzyżakiem oraz kompensacją umożliwiająca wydłużanie/skracanie napędu podczas jego pracy.

Masz pytania? Porozmawiajmy

ul. Bazaltowa 8,
32-087 Garlica Murowana
(gmina Zielonki)

trasa dojazdu

[contact-form-7 id=”10″ title=”contact”]